«آییننامه اجرایی موضوع تبصره ۱ ماده ۱ و تبصره ۱ ماده ۲ قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان» مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۱۰/۲۶ هیئت وزیران، طی شماره ۱۷۰۴۴۹ در تاریخ ۱۴۰۳/۱۱/۰۷ توسط معاون اول رئیسجمهور ابلاغ شد.
هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۱۰/۲۶ به پیشنهاد کارگروه موضوع ماده (۴) قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی کولبری و (ملوانی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان مصوب ۱۴۰۲؛ و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تبصره (۱) ماده (۱) و تبصره (۱) ماده (۲) قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی کولبری و ملوانی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان مصوب ۱۴۰۲ آییننامه اجرایی موضوع تبصرههای مذکور را به شرح زیر تصویب کرد:
آییننامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۱ و تبصره ۱ ماده ۲ قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان
ماده ۱- در این آییننامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار میروند:
۱- قانون: قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی کولبری) و (ملوانی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان مصوب ۱۴۰۲.
۲- کارگروه: کارگروه موضوع ماده (۴) قانون.
۳- کولبر: ساکنان شهرستانهای مرزی استانهای آذربایجان غربی سیستان و بلوچستان خراسان جنوبی کردستان و کرمانشاه با سابقه حداقل سه سال سکونت مستمر در شهرستان مرزی در سه سال منتهی به ابلاغ این آییننامه و با اولویت افراد دارای سابقه کولبری سرپرستان خانوار فاقد شغل ساکنان شهرستانهای دارای بازارچه مرزی از طریق سازوکار تعیینی توسط کارگروه براساس قوانین و مقررات.
تبصره - سقف تعداد کولبران مشمول، قانون بر اساس سقف واردات کالا در رویه کولبری (موضوع ماده (۲) این آییننامه و میزان سهمیه سالانه هر کولبر که توسط کارگروه اعلام میشود تعیین خواهد شد.
۴- کارگزار کولبر: شرکتهای تعاونی مرزنشینان و یا دارندگان کارت بازرگانی و پیلهوری که توسط شورای ساماندهی مبادلات مرزی استانهای مذکور در بند (۳) این ماده، احراز و جهت شروع فعالیت در رویه کولبری به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی میشوند. دستورالعمل اجرایی شرایط کارگزار کولبر و فرایند واگذاری سهمیه و توکیل به آنها با اخذ نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط کارگروه تصویب و ابلاغ خواهد شد. کارگزاران کولبر صرفاً در استان محل استقرار خود اجازه فعالیت دارند واحدهای تولیدی و صنفی مستقر در مناطق مرزی نیز با داشتن شرایط موضوع این بند کارگزار کولبر محسوب میشوند، ابطال، تعلیق و تمدید مجوز فعالیت کارگزار کولبر در صلاحیت شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان مربوطه است.
تبصره- کارگروه مکلف است نرخ (هزینه) واگذاری و توکیل سهمیه کولبر به کارگزاری را به گونهای تعیین نماید که ضمن حفظ منافع کولبر از توسعه واسطهگری، دلالی و انحصارگری کارگزاران جلوگیری گردد.
۵- شناورهای مشمول: شناورهای ایرانی سنتی و فلزی با ساختار لنج و با ظرفیت ناخالص کمتر از (۵۰۰) تن دارای گواهینامههای فنی و ایمنی معتبر مورد تأیید سازمان بنادر و دریانوردی که با داشتن گواهینامه لنج باری مجاز به تردد بوده و مشمول یکی از بندهای زیر باشند:
الف - شناورهای مشمول آییننامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای سنتی با ظرفیت کمتر از (۵۰۰) تن (لنج تجاری) و ساماندهی و نوسازی آن شناورها موضوع تصویب نامه شماره ۶۵۸۵۹ت ۵۳۷۶۳هـ مورخ ۱۳۹۶/۵/۳۱ و اصلاحات بعدی آن، که دارای گواهینامه ثبت دائم بوده و از تاریخ لازم الاجراشدن آییننامه مذکور تا پایان آذر ماه ۱۴۰۳ حداقل یک مرتبه سفر با رویه ملوانی داشتهاند. فهرست شناورهای موضوع این بند ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ این آییننامه توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک جمهوری اسلامی ایران تهیه و جهت تأیید به کارگروه ارسال میشود.
ب- شناورهای دارای گواهینامه ثبت موقت یا دائم از تاریخ ۱۳۹۷/۳/۱۴ تا تاریخ ابلاغ این آییننامه، مشروط به امحاء حداقل یک برابر ظرفیت ناخالص از شناورهای موضوع جزء (الف) این بنده براساس ضوابط مصوب کارگروه که ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این آییننامه تعیین میگردد.
پ- سایر شناورها، مشروط به امحاء حداقل دو برابر ظرفیت ناخالص از شناورهای موضوع بند (الف) این بند براساس ضوابط مصوب کارگروه که ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این آییننامه تعیین میگردد.
۶- مالک شناورهای مشمول: اشخاصی که در گواهینامه ثبت شناور مشمول توسط سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مالک شناور شناخته شدهاند.
۷ - اشخاص مشمول: اشخاص مجاز به انجام تشریفات قانونی واردات کالا شامل کولبر کارگزار کولبر مالک شناورهای مشمول صاحب کالا و واحدهای تولیدی و صنفی مستقر در استانهای مشمول.
۸- رویه ملوانی: واردات کالا با شناورهای مشمول براساس بند (الف) ماده (۱) قانون.
۹- رویه کولبری: واردات کالا بر اساس بند (ب) ماده (۱) قانون.
۱۰- ظرفیت ناخالص: ظرفیتی که توسط سازمان بنادر و دریانوردی در گواهینامه ثبت شناور درج میگردد.
ماده ۲- سقف مجاز واردات کالا از طریق رویه ملوانی و رویه کولبری به ترتیب سالانه حداکثر هفت درصد (۷٪) و سه درصد (۳٪) ارزش کل واردات کالا به کشور از کلیه رویههای تجاری به ماخذ سال قبل از آن میباشد و میزان و نحوه توزیع آن توسط کارگروه تعیین و ابلاغ میشود.
ماده ۳- افزایش ظرفیت ناخالص شناورها منجر به افزایش بهره مندی از امتیازات ملوانی موضوع قانون نمیشود سازمان بنادر و دریانوردی مکلف است ظرف یک سال از تاریخ ابلاغ این آیین نامه کلیه شناورهای مشمول را بر اساس مفاد گواهینامههای معتبر (ایمنی و ردهبندی) مورد پایش قرار دهد سازمان یادشده در مواردی که ظرفیت ثبت شده بیش از ظرفیت واقعی باشد، نسبت به کاهش ظرفیت ثبت شده در گواهینامه ثبت شناور اقدام مینماید و ظرفیت کاهش یافته جایگزین ظرفیت شناور مشمول میشود.
ماده ۴- انجام تشریفات قانونی واردات کالا از طریق روبه ملوانی توسط مالک شناور و از طریق رویه کولبری به تشخیص کارگروه توسط کولبر یا کارگزار کولبر مجاز است.
تبصره ۱ - کارگروه میتواند در صورت اقتضاء صاحب کالا را علاوه بر اشخاص موضوع این ماده یا به عنوان تنها شخص مجاز جهت انجام تشریفات قانونی در رویه ملوانی و کولبری اعلام نماید. واحدهای تولیدی و صنفی مستقر در استانهای مشمول نیز میتوانند بر اساس شرایطی که کارگروه تعیین میکند نسبت به انجام تشریفات قانونی واردات کالا اقدام نمایند.
تبصره ۲- کالاهای وارده خارج از فهرست اعلامی کارگروه و یا مازاد بر میزان تعیین شده توسط اشخاص مشمول حسب مورد، مشمول مقررات عمومی صادرات و واردات از جمله قانون امور گمرکی مصوب ۱۳۹۰ و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲ با اصلاحات بعدی آن خواهد بود. اعمال مقررات گمرکی موضوع این قوانین در بنادر مشمولی که در مناطق آزاد تجاری-صنعتی مستقر هستند نیز بر عهده گمرک جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
ماده ۵- جزئیات تشریفات قانونی واردات کالا در خصوص ثبت، آماری اخذ شناسه کالا و شناسه رهگیری و ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها و همچنین لزوم و نحوه تشریفات قانونی واردات کالا در خصوص سایر موارد از جمله خدمات پس از فروش و مجوزهای ترخیص و ضوابط بهداشتی و قرنطینهای توسط کارگروه تعیین خواهد شد.
تبصره- کارگروه مکلف است به گونهای برنامهریزی نماید که به تدریج تا پایان مهلت پنج سال مصوب ۱۳۹۲ موضوع ماده (۱) قانون مقررات موضوع تبصره (۳) ماده (۷) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از جمله روش تعیین منشا ارز، با همکاری و مشارکت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در رویه کولبری و ملوانی اجرا شود.
ماده ۶- خروج کالای رویه ملوانی و کولبری از محدوده استان بدون نیاز به اخذ مجوز جدید و بدون نیاز به پرداخت مازاد بر وجوه تعیین شده در قانون در سال اول بلامانع بوده و در سالهای بعد با سازوکار تعیین شده توسط کارگروه مجاز خواهد بود.
ماده ۷- واردات کالا از طریق رویه کولبری صرفاً در یک مرز یا بازارچه در شهرستانهای زیر مجاز است:
«سردشت، میرآباد پیرانشهر (استان آذربایجان غربی) بانه، مریوان، سقز و سروآباد (استان کردستان)، جوانرود، ثلاث باباجانی، پاوه و سرپل ذهاب (استان کرمانشاه زابل)، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، گلشن، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، راسک و دشتیاری (استان سیستان و بلوچستان)، نهبندان زیرکوه درمیان و سربیشه (استان خراسان جنوبی)»
تبصره ۱- صرفاً پس از تکمیل زیرساخت، استقرار گمرک و امکان اعمال تشریفات مربوط که به تأیید کارگروه خواهد رسید امکان ورود کالا از هر کدام از مرزها و بازارچههای مشمول وجود خواهد داشت. در مرزها یا بازارچههایی که فاقد زیر ساخت لازم برای انجام تشریفات قانونی واردات کالا باشند با تأیید کارگروه و براساس ضوابط تعیینی از سوی آن امکان واردات کالا از نزدیکترین گمرک دارای زیرساخت با رویه گمرکی متناسب به تشخیص کارگروه امکان پذیر خواهد بود؛ در این صورت کلیه مجوزها و ارزیابیها در گمرک دارای زیرساخت انجام میشود و با انجام تشریفات گمرکی به بازارچه با مرز مشمول منتقل و پس از عرضه و تحویل به کولبر پروانه گمرکی به میزان تحویل شده تسویه میشود.
گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است نسبت به نظارت بر تشریفات ورود کالا به کشور و خروج کالا از بازارچه و مرز به سمت کشور توسط کولبران مشمول یا کارگزار، اقدامات مقتضی از جمله استقرار سامانه مربوط را به عمل آورد دستورالعمل اجرایی این تبصره ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ این آییننامه توسط کارگروه تصویب و ابلاغ میشود.
تبصره ۲- تعیین بازارچههای مرزی مشمول رویه کولبری از بین بازارچههای مرزی مصوب دولت توسط کارگروه صورت میگیرد.
تبصره ۳- کارگروه مکلف است با همکاری وزارتخانههای جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی معاونت رئیس جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ظرف شش ماه از تاریخ ابلاغ این آییننامه برنامه جامع توسعه اشتغال پایدار و زود بازده در مناطق مشمول این آیین نامه را در چهارچوب قوانین مقررات مربوط تدوین و به هیئت وزیران ارائه کند.
ماده ۸- در رویه، ملوانی مبادی ورودی کالا در استانهای، بوشهر خوزستان و هرمزگان بنادر مشمول به شرح فهرست پیوست این آییننامه میباشند.
تبصره ۱- از میان بنادر مشمول فهرست مذکور، صرفاً بنادری که با تأیید کارگروه شرایط و زیر ساختهای لازم برای انجام تشریفات واردات کالا را دارا، باشند مجاز به پذیرش کالا برای ورود و ترخیص با استفاده از امتیازات قانون میباشند و پهلوگیری شناورها فقط در این بنادر ممکن خواهد بود.
تبصره ۲- با تأیید کارگروه واردات کالا از مبدأ سایر بنادر و یا جزایر دارای زیرساخت امکان پذیر است.
تبصره -۳ با تأیید کارگروه امکان انجام تمام یا بخشی از تشریفات واردات کالا در بنادر موضوع این ماده و یا سایر بنادر و جزایر دارای زیر ساخت و حسب مورد تکمیل تشریفات قانونی واردات کالا در بنادر موضوع این ماده وجود خواهد داشت.
ماده ۹- در رویه ملوانی شناورهای زیر به مدت یک سال و در صورت تکرار به مدت دو سال از شمول شناورهای مشمول خارج خواهند شد:
۱- شناورهای بدون پلاک یا با پلاک متعلق به لنج دیگر یا مخدوش یا جعلی یا تقلبی و یا به طور کلی با هر پلاکی که مورد تأیید سازمان بنادر و دریانوردی نباشنده با اعلام فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) یا وزارت اطلاعات یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا سازمان بنادر و دریانوردی این امر نافی تعقیب کیفری متهمان نیست.
۲- شناورهای فاقد سامانه شناسایی خودکار (ای آی اس) و موقعیتیاب مورد تأیید سازمان بنادر و دریانوردی یا شناورهایی که اقدام به خاموش نمودن آن به صورت موقت با دایم مینمایند؛ با اعلام سازمان بنادر و دریانوردی یا سایر مراجع مذکور در بند (۱) این ماده.
۳- شناورهایی که مالک شناور نسبت به تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دادن ملوانان شاغل در آن در هر سفر و برخوردار شدن ملوانان و خدمه شناور از مزایای بیمه تامین اجتماعی (بازنشستگی، بیمه درمان عیدی آخر سال و سایر موارد مربوط) اقدام ننمایند؛ با اعلام ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پس از استعلام از دستگاههای ذیربط.
۴- شناورهایی که از دستورالعملها شیوه نامهها و فرایندهای اجرایی تشریفات واردات کالا تعیین شده توسط کارگروه تبعیت نمینمایند با اعلام ضابطین با دستگاههای اجرایی.
ماده ۱۰- در رویه کولبری اشخاصی که از دستورالعملها شیوهنامهها و فرایندهای اجرایی تعیین شده توسط کارگروه تبعیت نمینمایند با اعلام ضابطین با دستگاههای اجرایی به مدت یک سال و در صورت تکرار به مدت دو سال از شمول امتیازات این آیین نامه خارج میشوند.
ماده ۱۱- در صورت تحقق شرایط موضوع مواد (۹) و (۱۰) این آییننامه اشخاص مشمول توسط دستگاههای مربوط حسب مورد به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی میشوند و این وزارتخانه موظف است مراتب را جهت اطلاع به مالک شناور یا (حسب مورد) کولبر یا کارگزار کولبر و جهت جلوگیری از انجام تشریفات (نظیر صدور ثبت آماری و صدور اجازه حرکت و عدم برخورداری از امتیازات و معافیتها نظیر معافیتهای گمرکی و تخصیص سوخت با نرخ حمایتی) به دستگاههای مربوط ابلاغ نماید. دستگاههای مربوط موظفند بلافاصله با ابلاغ وزارت صنعت معدن و تجارت اقدامات مقتضی را به عمل آورند.
تبصره - چنانچه مالک شناور یا حسب مورد کولبر یا کارگزار کولبر موضوع این ماده در خصوص اصل وقوع هر کدام از موارد مذکور در بندهای ماده (۹) این آیین نامه یا عمدی بودن انجام این موارد اعتراض داشته باشد میتواند ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ اعتراض خود را به کار گروهی متشکل از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز (مسئول) و نمایندگان وزارتخانههای صنعت، معدن و تجارت کشور و اطلاعات دستگاه گزارش دهنده، تخلف سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص شناور گمرک و نماینده استانداری استان مربوط ارائه نماید این اعتراض، مانع اجرای اقدامات مقتضی دستگاهها مذکور در این تبصره نمیباشد. لیکن در صورت پذیرش اعتراض توسط کارگروه موضوع این تبصره از اقدامات اجرایی دستگاهها رفع اثر خواهد شد. کارگروه فوق الذکر موظف است بر اساس شیوه نامهای که توسط کارگروه ابلاغ میشود ظرف دو هفته به اعتراضات رسیدگی نماید.
ماده ۱۲- گواهی امحاء شناورهای موضوع بند (۵) ماده (۱) این آییننامه که به نفع دولت ضبط قطعی شدهاند قابل فروش به اشخاص متقاضی موضوع ماده (۱۴) و جزءهای (ب) و (پ) بند (۵) ماده (۱) این آییننامه خواهد بود.
ماده ۱۳- در صورت ایجاد یا بازگشایی معابر بنادر و اسکلههای غیر مجاز هدف تجارت مرزی و خارج از چهارچوب این آییننامه با تایید کارگروه سهمیه شهرستان مربوطه به مدت شش ماه و در صورت تکرار یا عدم انسداد معابر یا بنادر و اسکلههای مذکور به مدت یک سال قطع خواهد شد. مادامی که معبر یا بندر یا اسکله غیر مجاز برقرار باشد سهمیه و معافیت شهرستان مربوطه قطع خواهد شد.
ماده ۱۴- شناورهایی که پس از ابلاغ این آییننامه پروانه ثبت موقت آنها با کاربری باری صادر و یا کاربری آنها به باری تغییر مییابد صرفاً در چهارچوب جزء (پ) بند (۵) ماده (۱) این آییننامه مشمول امتیازات قانون میگردند.
ماده ۱۵- مالک شناور موظف است هنگام ورود شناور به اسکله فهرست (مانیفست) و اظهارنامه اجمالی تمامی اقلام شناور را به گمرک جمهوری اسلامی ایران ارائه نموده و حداکثر ظرف (۱۰) روز نسبت به تخلیه اقدام نماید در شرایط خاص سازمان بنادر و دریانوردی با موافقت گمرک جمهوری اسلامی ایران مجاز است به دلایلی نظیر شد آمد (ترافیک) بالای شناورها و تراکم کالاها دو مرتبه و در هر مرتبه تا (۱۰) روز این زمان را تمدید کند عدم ارایه اسناد مذکور هنگام ورود یا ارایه اسناد متعلق به، غیر، خلاف واقع ناقص، مخدوش جعلی یا تقلبی، یا عدم تخلیه کالا در مهلت مقرر مشمول ماده (۹) این آییننامه میشود این امر نافی تعقیب کیفری متهمان
نیست.
ماده ۱۶- در رویه کولبری و ملوانی از سال دوم اجرای قانون به بعد، به تشخیص کارگروه سالانه ده درصد (۱۰) تا سی درصد (۳۰) از معافیت سود بازرگانی کالاها نسبت به میزان مقرر در رویه ورود قطعی کسر میگردد.
ماده ۱۷- شوراهای استانی و ملی مرتبط با رویههای کولبری و ملوانی، پیشنهادهای خود در خصوص مقررات ملوانی و کولبری و یا نحوه اجرا و تشریفات آنها را به کارگروه ارائه مینمایند. کارگروه پیشنهادهای مذکور را بررسی و ضمن اقدام لازم در چارچوب قوانین و مقررات نتیجه را به مرجع پیشنهاددهنده اعلام خواهد کرد.
ماده ۱۸- سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است در اجرای ماده (۳) قانون و این آییننامه تمهیدات لازم را در لوایح بودجه سنواتی پیشبینی نماید.
ماده ۱۹- تصویب نامههای شماره ۶۵۸۵۹ ت ۵۳۷۶۳ هـ مورخ ۱۳۹۶/۵/۳۱، شماره ۳۱۲۵۹ت ۵۵۴۰۰هـ مورخ ۱۳۹۷/۳/۱۳ شماره ۳۱۲۵۳لت ۵۵۳۹۵هـ مورخ ۱۳۹۷/۳/۱۳، بندهای (۲)، (۳) و (۴) تصویب نامه شماره ۱۵۶۵۹۱ ات ۵۵۴۴۶ هـ مورخ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴ و جزءهای (۱) و (۳) بند (الف) تصویب نامه شماره ۱۳۰۹۷۳ ات ۵۶۷۵۵ هـ مورخ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱ هیئت وزیران لغو میشوند.
تبصره ۱- سازمان بنادر و دریانوردی موظف است با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این آییننامه در صورت لزوم نسبت به تهیه و ارسال پیش نویس اصلاحیه تصویب نامه شماره ۱۴۸۵۸۱ ات ۵۶۰۲۰هـ مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷ (با رویکرد ساماندهی و نوسازی شناورهای مشمول در چهارچوب این آییننامه) با رعایت ماده (۲۲) آییننامه داخلی هیئت دولت به هیئت وزیران اقدام نماید.
تبصره ۲- تصویب نامههای شماره ۱۰۵۲/ ت ۶۰۷۶۶ مورخ ۱۴۰۲/۱/۶ و شماره ۱۸۴۱۷ - ۵۸۶۹۹ه مورخ ۱۴۰۰/۲/۲۲ در استانهای سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به تشخیص کارگروه صرفاً در سقف و رویههای این آییننامه و یا قانون ساماندهی مبادلات مرزی مصوب ۱۳۸۴ اجرا خواهند شد و اجرای مصوبات مذکور در استان خراسان رضوی لغو میشوند.
تبصره ۳- مواد، (۶)، (۷) (۸)، (۹) (۱۲) و (۱۳) آییننامه ساماندهی مبادله در بازارچههای غیر رسمی موقت مرزی موضوع تصویب نامه شماره ۵۴۲۳۱ت ۵۳۲۴۲هـ مورخ ۱۳۹۶/۵/۷ و اصلاحات بعدی آن لغو میشوند و در ماده (۱۱) آییننامه مذکور عبارت «دستورالعمل اجرایی مربوط به نقاط مشمول شناسایی مرزنشینان مشمول صدور کارت نحوه اجرا توزیع سهمیه وارداتی برای مرزنشینان هر شهرستان موضوع این تصویب نامه ظرف یک ماه توسط وزارت یادشده تهیه و پس از تصویب در کارویژه مرز و با حضور نمایندگان وزارت، صنعت معدن و تجارت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دستگاههای اجرایی استانداریهای ذی ربط و نیروهای نظامی و انتظامی ابلاغ میگردد.» حذف میشود.
تبصره ۴- در اجرای بند (۱) تصویب نامه شماره ۲۶۰۹۶ ت ۵۱۹۲۰ هـ مورخ ۱۳۹۴/۳/۴، نرخ فروش نفت گاز به شناورهای مشمول و همچنین چگونگی و میزان تخصیص سوخت حمایتی به آنها توسط کارگروه و با اخذ نظر از وزارت نفت تعیین و ابلاغ خواهد شد.
بنادر موضوع ۸ آییننامه که در صورت دارا بودن زیرساختها، مشمول رویه ملوانی خواهند بود.
انتهای پیام/