اختصاص نزدیک به ۵۰ درصد از بودجه مدیریت شهری سال آینده به حمل و نقل/ افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو الزاما موجب رضایت مردم نمی‌شود

۲ روز پیش ۱

گفت‌وگو|

اختصاص نزدیک به ۵۰ درصد از بودجه مدیریت شهری سال آینده به حمل و نقل/ افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو الزاما موجب رضایت مردم نمی‌شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو الزاما موجب رضایت مردم نمی‌شود گفت: هنگامی که تعداد ناوگان افزایش پیدا نمی‌کند اگر تعداد ایستگاه و طول خطوط مترو اضافه شود سرویس دهی در کل خط کاهش پیدا می‌کند. از این رو اولویت ما تدارک ناوگان مترو است.

خبرگزاری میزان -

ترافیک و آلودگی هوا ۲ معضل همیشگی کلانشهر تهران است که هر دو با حمل و نقل ارتباط مستقیم دارند از این رو حمل و نقل عمومی یکی از کلیدی‌ترین مسائل پایتخت به حساب می‌آید چرا که می‌توان به وسیله گسترش حمل و نقل عمومی هم به کاهش ترافیک و هم به کاهش آلودگی هوا کمک شایانی کرد. به همین دلیل لازم است بودجه و منابع لازم برای این امر در اختیار شهرداری قرار گیرد تا برنامه‌هایش را در زمینه گسترش حمل و نقل عمومی محقق کند.

سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌و‌گو با میزان ضمن اشاره به اینکه حمل و نقل یکی از کلیدی‌ترین موضوعات برای شورای اسلامی شهر تهران است و یکی مهم‌ترین ماموریت‌های شهری تلقی می‌شود به همین دلیل سال گذشته و همچنین سال قبل از آن نیز منابع بسیار خوبی برای حمل و نقل شهری در نظر گرفته شد، گفت: اقدام‌های خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته و تحقق بخشی از اقدام‌ها زمانبر است، اما در بخش‌هایی با وجود داشتن بودجه عملکرد مناسبی را شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۴ از ۱۰۰ درصد بودجه شهرداری تهران ۴۹ درصد به ماموریت‌های حمل و نقل اختصاص پیدا کرده است، ادامه داد: این رقم که حدود ۱۱۰ میلیارد تومان است رقم بزرگیست. البته باید در جزئیات برنامه هزینه کرد بررسی‌های لازم صورت گیرد. بزرگی عدد کفایت نمی‌کند و باید برنامه‌های حوزه حمل و نقل را به سمت فعالیت‌های اولویت دار شهر تهران به ویژه حمل و نقل عمومی که بیشترین تاکید ما است، جهت دهیم.  

حمل و نقل اولویت درجه یک شهر تهران است

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه همچنان حمل و نقل اولویت درجه یک شهر تهران است، افزود: مطالبه گری ما نیز در این زمینه بسیار است چرا که در آخرین سال این دوره از مدیریت شهری هستیم و نمی‌توانیم قول‌هایی که دادیم را به آینده موکول کنیم و دلیلی برای وجود کار بر زمین مانده در این بخش وجود ندارد. در بخش‌های اتوبوس رانی، مترو، تاکسیرانی، هوشمند سازی شهر، حمل و نقل پاک و به ویژه برقی سازی ناوگان اولویت دار برنامه‌هایمان را از طریق شهرداری با جدیت دنبال می‌کنیم و امیدواریم سال آینده اتفاق‌های خوبی برای مردم شهر تهران بیفتد.

بودجه کلان کفایت نمی‌کند، لازم است در رابطه با محل هزینه‌ها نیز دقت لازم را داشته باشیم

تشکری هاشمی بیان کرد: بودجه سال ۱۴۰۴ به نسبت بودجه امسال به علاوه متمم بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، اما بر اساس بودجه پایه مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳ حدود ۵۰ درصد افزایش بودجه را در سال ۱۴۰۴ داریم و همین نسبت در رابطه با بودجه ماموریت‌های حمل و نقل نیز رعایت شده است. اما بودجه کلان کفایت نمی‌کند و لازم است در رابطه با محل هزینه‌ها نیز دقت لازم را داشته باشیم و به امید خدا در فرآیند بررسی که طی همین روز‌ها در جلسه‌های کمیسیون‌ها برگزار می‌شود در حال کار بر روی این موضوع هستیم. 

تشکری هاشمی در رابطه با افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو تا پایان سال با اشاره به اینکه طبق قول‌هایی که شهرداری تهران داده است باید تا پایان سال حداقل ۳ ایستگاه متروی جدید افتتاح شود و باید ببینم شهرداری چه زمانی در این مورد اعلام آمادگی می‌کند، توضیح داد: البته افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو الزاما موجب رضایت مردم نمی‌شود چرا که تعداد ناوگان افزایش پیدا نمی‌کند و هنگامی که بر تعداد ایستگاه و طول خطوط مترو اضافه شود سرویس دهی در کل خط کاهش پیدا می‌کند. از این رو ضمن تقدیر برای زحماتی که برای ساخت ایستگاه‌های جدید مترو صورت می‌گیرد اولویت ما تدارک ناوگان مترو است تا شیرینی اضافه شدن ایستگاه‌ها و تکمیل بخش زیادی از خطوط ناتمام به کام شهروندان بنشیند.

انتهای پیام/



مشاهده این خبر در منبع اصلی
-->