به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اصغری، درباره خدمات پروازی اظهار کرد: در ابتدا مشکلاتی مانند تأخیر در پروازها وجود داشت، اما اخیراً تاخیرها کاهش یافته است، همچنین برای کاهش سختی سفر زائرین، پروازهایی که قرار بود از جده انجام شود، با رایزنی به فرودگاه مدینه منتقل شد تا زائرین با قطار از مدینه به مکه برسند و از طولانی بودن مسافت مکه تا مدینه کاسته شود.
وی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای راحتی زائرین گفت: دربخش تدارکات و تغذیه، در آشپزخانههای مرکزی در مکه و مدینه با حضور آشپزهای ایرانی، غذای سنتی ایرانی برای زائران طبخ میشود و انواع خورشتها، کباب کوبیده و چلو گوشت تا ماهیچه و دیگر غذاها در طول هفته در اختیار زائرین قرار میگیرد.
علی اصغری به خدمات امدادی و درمانی نیز اشاره کرد و افزود: در تمامی ستادهای مستقر در مکه، مدینه و جده همکاران ما شبانهروزی آماده خدمترسانی به زائرین هستند. همچنین برای زائرینی که دچار مشکل میشوند، واحد امداد و پیگیری اقدامات لازم را انجام میدهد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: خدمات درمانی سرپایی برای زائرین در هتلها ارائه میشود و در صورت نیاز به بستری شدن، زائران به بیمارستانهای عربستان منتقل خواهند شد. در 7 هتل مکه مکرمه درمانگاههایی با خدمات مختلف از جمله 16 ساعته برای زنان، خدمات پزشکی ارائه میدهند.
انتهای پیام/