تغییر مسیر از بازرسی بازار به سمت شکایت‌محوری مردمی

۳ ساعت پیش ۲

احمد شانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه قرار است در سال جدید همدان استان پایلوت در طرح جدید شیوه بازرسی از بازار باشد، اظهار‌ داشت: این اقدام با ابزارهای مختلفی در اختیار رقم خواهد خورد و به شکلی خواهد بود که براساس شکایت‌های مطرح شده از سوی مردم بازرسی انجام شود.

وی با بیان اینکه مردم باید در امر بازرسی از صنوف و کسبه در بازار کمک کننده باشند، عنوان کرد: اکتفای بازرسان و ناظرین به پوشش کل بازار نیست، بنابراین بازدید از واحد صنفی تخلفی صورت نگیرد و تخلف در ساعات و زمانی غیر از بازدید باشد، بنابراین لازم است از این روش سنتی خارج شویم و از بازرسی محور به شکایت محور حرکت کنیم.

مدیرکل صمت استان همدان در پاسخ به اینکه سامانه هوشمند بازرسی از بازار به چه دلیل اجرا نشد، عنوان کرد: این سامانه باتوجه به کمبود زیرساخت‌های لازم در اجرا انجام نشد، اما از تجربه سازوکار آن برای تغییر روش بازرسی بازار در همدان استفاده خواهد شد.

شانیان تاکید کرد: در بحث کالای اساسی تامین توزیع و نظارت با جهاد کشاورزی است و سازمان صمت نیز به ضرورت کمک می‌کند در این زمینه اما سازمان صنعت، معدن و تجارت متولی کار در کالای غیراساسی است که هیچ گونه کمبودی در این حوزه خوشبختانه نیست.

وی در پایان با بیان اینکه از نحوه بازرسی‌های هم اصناف گلایه‌مند هستند که تعداد و حجم بازرسی زیاد است و هم از طرفی مردم گلایه دارند که بازرسی درست انجام نمی‌شود، افزود: این شرایط در حالی است که با تغییر یک فرایند از بازرس محوری به شکایت محوری مردمی می‌توانم تمام ذی‌نفعان در جامعه را راضی نگه داریم.

انتهای پیام/

مشاهده این خبر در منبع اصلی
-->