دبیر علمی چهارمین جشنواره رسانهای امام رضا(ع)، اعضای هیئت داوران چهارمین دوره این جشنواره را معرفی کرد.
اکبر نصراللهی دبیر علمی چهارمین جشنواره رسانهای امام رضا (ع) گفت: چند استاد دانشگاه، کارگردان، فیلم ساز و عکاس برجسته، سه معاون سازمان صدا و سیما، مدیران عامل دو خبرگزاری و مدیران چند شبکه رادیو و تلویزیونی، از جمله داوران نهایی چهارمین جشنواره رسانهای امامرضا (ع) هستند.
وی بیان کرد: سعیدرضا عاملی، حسن خجسته، محسن برمهانی، حسن عابدینی، محمدرضا جعفری جلوه، علی بخشیزاده، مجید زینالعابدین، کامران نجفزاده، مهدی عرفاتی، محسن خیرجو، سپهر خلجی، مصطفی انتظاری هروی، مهدی آذرمکان، محسن سوهانی، ایوب آقاخانی، علیرضا مسعودی، منصور امینی، پیام تیرانداز، حمیدرضا مقدمفر، جواد رمضاننژاد، محسن اسلامزاده، محمد حمیدیمقدم، محمد اللهیاری فومنی، سیدمحمدمهدی سیار، سیدتقی عالمی، حامد جعفری، حسین کرمی، رقیه محمدزاده، کمیل خجسته، مصطفی اعلمی، محمد لسانی، کمالالدین شاهرخ، پرهام عمرانی، محمدصادق حیدری، مسلم معین، مرتضی درخشان، عبدالکریم خیامی، عبداالله گنجی، علی فاخری، علی متقیان، کوروش شجاعی، مسعود نوذری و تقی دژاکام داوران نهایی جشنواره چهارم رسانهای امام رضا (ع) هستند.
دبیر علمی چهارمین جشنواره رسانهای امام رضا (ع)، گسترش و ترویج آموزهها و فرهنگ والای رضوی در عرصههای مختلف، حمایت، تجلیل و تکریم از پدیدآورندگان آثار فاخر رضوی و نیز ارتقای کمی و کیفی آثار رسانهای را از جمله اهداف اصلی این جشنواره عنوان کرد و افزود: دو مرحله داوری آثار رسیده به جشنواره چهارم نشان میدهد که در این دوره شاهد رشد کمی و کیفی محسوسی نسبت به دورههای قبلی هستیم.
نصراللهی همچنین حضور ۱۱۰۰ خانم در رقابتهای این دوره از جشنواره و افزایش مشارکت آنان در ارسال آثار رضوی، نقشآفرینی ویژه خادمیاران رسانهای کانونهای خدمت رضوی در استانهای مختلف کشور با ارسال حدود ۲هزار اثر و حضور پررنگ و چندبرابری فعالان صفحات و رسانههای مجازی در قیاس با ادوار گذشته را از ویژگیهای این دوره از جشنواره دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح بخشها و شاخصهای داوری آثار جشنواره چهارم گفت: چهارمین جشنواره رسانهای امام رضا (ع) در پنج بخش «رسانههای خبری و تحلیلی»، «رسانههای صوتی و تصویری»، «رسانههای مجازی»، «عکس خبری» و «پویش مردمی نشر محتوای رضوی در شبکههای اجتماعی» برگزار میشود و در این دوره هم همانند دورههای قبل، توجه به سوژه و پرداخت اختصاصی، رویکرد روندی و کیفی و تعاملی، راهبرد واقعنمایی و روایت برتر و جامع، ساختار و تنظیم و قالب رسانهای بدیع و غیرتکراری و جذاب در تولید و انتشار رضوی متناسب با مخاطبان و رسانهها و توجه به سوژههای خارج صحن مطهر و مشهد مقدس از معیارهای مهم، دارای امتیاز بالا و مشترک ارزیابی آثار دریافتی است.
نصراللهی جشنواره رسانهای امام رضا (ع) را فرصتی برای شناخت فرصتها و تهدیدها و همچنین نقاط قوت و ضعف و نیز همافزایی و همراهی اهالی و فعالان رسانهای دانست و گفت: جشنواره رسانهای امام رضا (ع)، فرصت مغتنمی برای شناخت خادمان گمنام رسانهای، حمایت از آنها، بهرهمندی از ابتکارات و تبادل تجربیات به منظور برنامهریزی دقیقتر برای همافزایی، شبکهسازی و افزایش خادمان رسانهای، تقویت رسانههای شیعی و ارتقای کمی و کیفی تولیدات رسانهای در حوزه معارف رضوی در سالهای آینده است.
دبیر علمی چهارمین جشنواره رسانهای امام رضا (ع) گفت: دو دوره داوری آثار رسیده به جشنواره به پایان رسید و مرحله سوم و نهایی داوری آثار راه یافته به مرحله سوم بزودی با حضور داوران برگزار خواهد شد.