دبیر پویش ملی برمدار مقاومت با بیان اینکه درصدد ایجاد فرآیندی هستیم تا دانش آموزان ایرانی و لبنانی با یکدیگر گفتوگو کنند گفت: به دنبال آن هستیم که باورهای جوانان کشور را در برابر انحرافات واکسینه کنیم.
نشست خبری ضرغام پرنیان دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی و دبیر پویش ملی (برمدار مقاومت)، صبح روز سه شنبه ۲ بهمنماه ۱۴۰۳ برگزار شد.
در ابتدای این مراسم ضرغام پرنیان بر اهمیت تاثیرگذاری رسانههای جمعی در راستای تاثیر گذاری هر چه بیشتر پویش بر مدار مقاومت تاکید و بیان کرد: نقش رسانه در آزادی بیان و دفاع از مظلوم نقش بسیار تاثیرگذاری است.
وی با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش درباره پویش بر مدار مقاومت، تاکید کرد: همانطور که وزیر محترم گفتهاند حتی یک روز را نیز برای راهانداززی این پویش تلف نکنید، این پویش مردمی را برای ایجاد یک جریان دفاع از مظلوم دنبال میکنیم تا طعم شیرینی گفتمان مقاومت را به کودکان ایرانی بچشانیم.
پرنیان با بیان اینکه دولتهای استکباری باورهای کودکان ما را هدف گرفتهاند گفت: این پویش یک خیزش اجتماعی با میدانداری معلمان، دانشآموزان، والدین و خیرین است که هدف اصلی آنان «عدالت خواهی»، «دشمن ستیزی» و «دفاع از مظلومان» است.
دبیر پویش بر مدار مقاومت ادامه داد: پویشهای متعددی شکل گرفته و در تمامی آنها حضور محسوس و تاثیرگذار آموزش و پرورش را شاهد بودیم، از یکماه پیش پویش بر مدار مقاومت با سخنان وزیر آغاز شد و به دلیل برگزاری امتحانات مدارس خیلی تاثیرگذار نبود و فعالیت ویژهای شکل نگرفت.
پرنیان ادامه داد: به دنبال آن هستیم که باورهای جوانان کشور را در برابر انحرافات واکسینه کنیم. بیش از ۵۰ هزار کودک و غیرنظامی کشته شده و دولتهای به اصطلاح مدافع حقوق بشر، نسبت به این نسل کشی بی تفاوت هستند.
پرنیان با تاکید بر اینکه باید در تقابل با انحرافات قد عمل کنیم، به تشریح جزئیات اهداف پویش بر مدار مقاومت پرداخت و گفت: اهداف این پویش شامل «تبیین اهداف و ثمرات جهاد با استکبار و صهیونیسم مبتنی بر آموزههای دین مبین اسلام و آموزههای امامین انقلاب (جهاد تبیین)»، «حمایت همه جانبه و عملی از مبارزان و مجاهدان جبهه حق در برابر جبهه باطل»، «پشتیبانی مادی و معنوی از معلمان، دانشآموزان و خانوادههای ستمدیده و آواره لبنانی و فلسطینی و اولیای آنان» و «تربیت حماسی دانشآموزان در بستر فعالیتهای اجتماعی دفاع از جریان حق و محور مقاومت» است.
پرنیان تاکید کرد: کمیتههای تخصصی تولید محتوا تشکیل دادهایم و شیوه پاسخ هنرمندانه نیز برای این پویش تدارک دیدیم که پیشتر ارائه شده است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره راهکارهای عملی این پویش چیست، گفت: کار ما ایجاد گفتمان تبیینی است آنهم با اتکا به از میان برداشتن انحرافات، موضوعات جبهه مقاومت و مبحث نوع دوستی را از سوی اولیای مدرسه و معلمان به دانش آموزان ارائه میکنیم.
پرنیان در خاتمه افزود: درصدد هستیم دانش آموزان لبنانی و دانش آموزان ایرانی طی یک فرآیندی با یکدیگر به گفتوگو پرداخته تا هر چه بیشتر با گفتمان مقاوت آشنا شوند.
انتهای پیام/