گفتوگو|
دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر میتوانیم ادعا کنیم که نظریه فلسفی تعلیم و تربیت اسلامی را داریم و دارای نظام تعلیم و تربیت اسلامی مدون هستیم گفت: در اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش حتما باید از الگوی حمکرانی استفاده شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در گفتوگو با میزان درباره دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در ۴۰ سال اخیر گفت: اولین دستاورد این است که در حال حاضر میتوانیم ادعا کنیم که نظریه فلسفی تعلیم و تربیت اسلامی را داریم و دارای نظام تعلیم و تربیت اسلامی مدون هستیم و سیاستگذاری در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی را با سند تحول آموزش و پروش داریم که دستاوردهای خوبی است.
وی ضمن اشاره به اینکه وزرا نیز در این سالها تلاش کردند مصوبههایی که توسط شورایعالی انقلاب فرهنگی به صورت سیاست و توسط مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون مصوب شده را اجرا کنند ادامه داد: پیش از انقلاب هیچ نظریهای با استفاده از مبانی اسلامی در حوزه تعیلم و تربیت نداشتیم و توجه به تعلیم و تربیت اسلامی در بین متفکران نبود و نظریههای غربی مطرح بود. البت هدر حال حاضر نیز شاهد هستیم در دانشگاهها نظریههای متفکران دیگر مطرح میشود و گاهی نظریههای اسلامی که تولید شده کمتر مورد توجه قرار میگیرد.
دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در حال حاضر در دانشگاهها و پژوهشگاههای کشور پژوهشگرانی با رتبه استاد تمامی داریم که این حوزه نظریه پردازی کردهاند و این اقدام بسیار ارزنده و گرانبها است، افزود: یکی از مشکلات این بود که سند تحول آموزش و پرورش نقشه اجرایی نداشت که سال گذشته این نقشه اجرایی مدون و در شورایعالی نیز مصوب شد وزیر دولت چهاردهم نیز برای اجرای این سند تاکید دارد که به امید خدا گامها در این مورد برداشته میشود. در اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش حتما باید از الگوی حمکرانی استفاده شود که فرآیندها به صورت دقیق طی شود و گرفتار فعالیتهای جزیرهای نشویم.
انتهای پیام/