به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر 491 کیلومتر بزرگراه در سه کریدور اصلی شمال ـ جنوب، شرق به غرب و نوار ساحلی استان در حال ساخت است.
مهدی پارسی افزود: طول سه کریدور اصلی سیستان و بلوچستن 1597 کیلومتر است که تاکنون 671 کیلومتر آن تبدیل به بزرگراه شده و عملیات اجرایی ساخت باند دوم در 491 کیلومتر آن نیز در دست اجراست.
وی تاکید کرد: با تفویض اختیار اخیر ساخت پروژههای راهسازی به استان به سرعت وارد خیز توسعه زیرساختی شدهایم به طوری که در چند سال آینده تمام کردیدورهای استان تبدیل به بزرگراه خواهد شد.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: دولت نگاه ویژهای به توسعه زیرساختهای ارتباطی استان نظیر راه آهن چابهار ـ زاهدان و شبکه بزرگراهی دارد که امیدواریم که با همین هدفگذاری تا پایان دولت شاخص بزرگراهی استان را به متوسط کشوری برسانیم.
پارسی جذب اعتبارات را در سرعت بخشیدن به اجرای طرحهای بزرگراهی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: هیچ طرحی در حوزه عمرانی راه متوقف نیست و در صورت تخصیص بهموقع منابع مالی طرحهای این حوزه از شتاب بیشتری برخوردار میشوند.
وی گفت: همچنین از آنجایی که بندر چابهار به علت شرایط خوبی که نسبت به بندرعباس دارد و ارتباط با کشورهای اطراف یک مزیت خاص داشته و صاحبان بار و شرکتهای حمل و نقل بین المللی حتما از کشور چین و هند کالاهایشان را به بندر چابهار منتقل خواهند کرد تبدیل هر چه سریعتر راههای استان به بزرگراه در کنار خط ریلی این مسیر سبب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بزرگراه ها نقش و جایگاه مهمی در تحقق سیاستهای کلی نظام و بهرهمندی از ظرفیتها و مزیتهای ژئوپلتیکی و ترانزیتی منطقه ای دارد، بر این اساس تکمیل و توسعه زیرساختها حمل و نقل زمینی در کنار سایر مسیرهای دریایی، ریلی و هوایی سرمایهگذاران بخش خصوصی و دولتی کشورهای همجوار را بیشتر برای حضور در استان تشویق میکند.
پارسی خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به شرایط راهبردی این مرز و بوم ایجاد سیستم حمل و نقل کارآمد در توسعه فرهنگی و اجتماعی جایگاه و نقش ویژهای دارد.
انتهای پیام/