سرانه فضای آموزشی در تمام مناطق کرمانشاه یکسان شود

۲ هفته پیش ۱

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ضرغام پرنیان در آیین گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش استان که امروز در استانداری برگزار شد اظهار کرد: شهرستان‌های مختلف باید به صورت یکسان از فضاهای آموزشی برخوردار شوند و استانداری می‌تواند در صورت لزوم به این موضوع ورود کند.

وی عنوان کرد: چنانچه فضای آموزشی در برخی شهرستان‌ها به صورت پلکانی و در برخی به صورت قطره‌ای افزایش یابد عین بی‌عدالتی است.

استاندار کرمانشاه گفت: در صورت لزوم روند توسعه در شهرستان‌های دیگر باید متوقف شود که شهرستان‌های کم برخوردار با آن‌ها یکسان و عدالت برقرار شود و این موضوع در برنامه‌ریزی 1404 باید ویرایش شود.

حبیبی بیان کرد: نظام تعلیم و تربیت در استان کرمانشاه با وفاق و همدلی در حال پیشرفت است.

وی عنوان کرد: نظام تعلیم و تربیت محور توسعه و پیشرفت کشورها است و به هر میزان به آن توجه شود نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و این یک شاخصه مهم برای تمام کشورهای پیشرفته و در حال توسعه است.

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش‌ گفت: در نظام جمهوری اسلامی خدمات بزرگی در راستای تعلیم و تربیت انجام شده اما با انتظارات مقام معظم رهبری هنوز فاصله وجود دارد و باید با سند تحول بنیادین جبران شود.

پرنیان افزود: سند تحول بنیادین که در دولت یازدهم تصویب شد نقشه راهی برای اقدامات آینده است و در دولت چهاردهم نیز روی آن تمرکز شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از هشت سال جنگ دو رئیس جمهور به نظام تعلیم و تربیت نگاه ویژه داشتند بیان کرد: نخستین رئیس جمهور، شهید رئیسی بود که سند تحول بنیادین در دولت ایشان مصوب و اجرا شد. 

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش‌ گفت: اقدام دیگر شهید رئیسی اجرای طرح رتبه‌بندی بود که در دولت چهاردهم نیز در حال ویرایش است؛ بنابراین رئیس جمهور پزشکیان دومین رئیس جمهوری است که به نظام تعلیم و تربیت به صورت ویژه توجه داشته است.

پرنیان با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها موظف به حمایت از نظام تعلیم و تربیت هستند زیرا برای مردم است افزود: بودجه دولتی در جمع‌آوری مدارس کانکسی و سنگی نقش ندارد و استانداران باید از تمام امکانات لجستیکی خود استفاده کنند.

وی بیان کرد: برای جمع‌آوری این مدارس کارخانه‌ها در راستی مسئولیت اجتماعی، خیران و سازمان‌های مردم نهاد باید همکاری کنند و گفتمان عمومی برای نظام تعلیم و تربیت ایجاد شود.

انتهای پیام/ 

مشاهده این خبر در منبع اصلی
-->