امیرمسعود عابدین: به نقل از منابع نزدیک، خودروساز آمریکایی شورولت قصد دارد تا نسخه بنزینی مدل محبوب بلیزر را توقف تولید و از سبد محصولات خود حذف کند.
شورولت بلیزر از جمله محصولات برجسته این کمپانی به حساب میآید که از سال ۱۹۶۹ به بازار پا گذاشت و حضور ویژهای در بازار خودروی ایران و در نسل دوم خود داشت. جالب است که بدانید شورولت بلیزر به خصوص در نسخه ۵ در (سری شورولت سابربن) همچنان یکی از بزرگترین خودروهای موجود در کشورمان به حساب میآید. حالا پس از گذشت ۵۶ سال و هفت نسل از این خودرو، نسخه بنزینی بلیزر به احتمال زیاد امسال به پایان راه میرسد.
فروش این کراساوور در سال گذشته نسبت به ۲۰۲۳، حدود ۲۰ درصد کاهش یافت. شورولت بیشترین بلیزر را در دومین سال تولید خود فروخت که تقریباً به ۹۵۰۰۰ دستگاه رسید، اما از آن زمان تاکنون هرگز به این سطح از موفقیت نرسیده است. بلیزر در سال ۲۰۱۹ پس از یک غیبت ۱۴ ساله در ایالات متحده به فروش رفت. این خودرو با کادیلاک XT۵ و XT۶ که ممکن است پس از سال ۲۰۲۵ حذف شوند، یک پلتفرم مشترک دارد.
شورولت، بلیزر را در کارخانه راموس آریزپه خود در مکزیک تولید میکند، جایی که مجموعهای از خودروهای الکتریکی جنرال موتورز، مانند شورولت بلیزر EV، ایکوناکس EV و کادیلاک اپتیک و هوندا پرولوگ را نیز مونتاژ میکند. Automotive News این هفته گزارش داد که جنرال موتورز یک شیفت کاری را در این کارخانه حذف کرده و آن را به دو شیفت کاهش داده است.
منبع: motor۱
۲۲۷۳۲۲