به گزارش خبرآنلاین، موتور ۱۶ سیلندر کادیلاک سری ۴۵۲ طبیعتا نیازمند فضای بسیار زیادی بود. به همین دلیل کادیلاک چارهای جز استفاده از کاپوتهای منحصربفرد فوقالعاده کشیده در این خودرو نداشت.
به نقل از گجتنیوز، علیرغم این که طراحی موتور V16 به کار رفته در کادیلاک سری 452 عملا متشکل از دو پیشرانه V8 در کنار یکدیگر بود، اما مهندسین این کمپانی با در نظر گرفتن زاویه 45 درجه برای پیستونهای این پیشرانه تغییراتی جزیی را در طراحی آن اعمال نمودند.
این پیشرانه قدرتی 165 اسب بخاری داشت که در مقایسه با موتورهای امروزی چندان حیرتانگیز به نظر نمیرسد. با این وجود وقتی قدرت این پیشرانه را با موتور 115 اسب بخاری سری 355 کادیلاک با پیشرانه V8 مقایسه میکنیم متوجه قدرت شگفتانگیز آن برای دوره خود خواهیم شد.
۵۸۵۸