دومین جلسه کارگروه راهبری سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان البرز با هدف ایجاد بسترهای لازم برای بهرهبرداری حداکثری از ظرفیت این سامانه و رصد و پایش عملکرد دستگاههای مسئول در این سامانه برگزار شد.
فرید نجفنیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز در جلسه کارگروه راهبری سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان البرز که با حضور مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی مرتبط استانی در سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری کل استان برگزار شد، ضمن تشریح ویژگیهای سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در خدمترسانی شفاف و سریع به متقاضیان خدمات زمین، به بیان قابلیتهای سامانه در شناسایی تخلفات و جرایم در بخش زمین و مسکن در کمترین زمان ممکن با دقت بسیار بالا پرداخت.
وی با تشریح منشور پروژه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، به اهداف پروژه از جمله پیشگیری از جعل اطلاعات و مستندات مرتبط با خدمات حوزه زمین و ساختمان، پیشگیری از تبانی، ارتشا، تضییع حقوق بیتالمال، تخریب محیطزیست و افزایش رضایتمندی مردم اشاره کرد و گفت: این سامانه با استفاده از ظرفیت تصاویر ماهوارهای، هرگونه تغییر و تحول در عرصه زمین را به صورت هوشمند شناسایی و علاوه بر تطبیق با نقشههای موجود، به نهاد متولی گزارش میکند و نهاد مربوطه موظف است گزارش تغییر را در اسرع وقت پیگیری و نتیجه را مبنی بر مجاز یا غیرمجاز بودن در سامانه ثبت کند.
دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز اظهار کرد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، راهبردی مهم برای پیشگیری از جرایم است و با توجه به تشکیل کارگروه راهبری سامانه در استان که استاندار و یا معاون عمرانی ایشان بهعنوان رئیس کارگروه تعیین شده و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تنها نقش نظارتی در فرآیند بهرهبرداری از سامانه را دارد، امیدواریم برگزاری جلسات بهصورت مستمر و منظم توسط استانداری البرز پیگیری شود تا به اهداف عالی این سامانه دست پیدا کنیم.
انتهای پیام/