مرحله نهایی چهارمین جشنواره رسانهای بین المللی امام رضا (ع) بعد از دو روز بحث و بررسی دقیق و فشرده داوران متخصص و با تجربه در مورد آثار راه یافته به مرحله سوم و انتخاب نفرات برتر به پایان رسید.
طبق اعلام روابط عمومی چهارمین جشنواره رسانهای بین المللی امام رضا (ع)، اکبر نصراللهی دبیر علمی این جشنواره در این باره گفت: داوران با دقت بالا علاوه بر ارزیابی هزاران صفحه و کانال و پویشهای مردمی در خصوص سیره رضوی، ۴۳۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه چهارمین جشنواره رسانهای بین المللی امام رضا (ع) را در سه مرحله بر اساس شاخصهای بخشهای مختلف مورد ارزیابی قرار دادند که نتایج رسمی آن در مراسم اختتامیه در مشهد در اردیبهشت ماه سال آینده اعلام خواهد شد.
وی افزود: توجه به سوژه و پرداخت اختصاصی، رویکرد روندی و کیفی و تعاملی، راهبرد واقعنمایی و روایت برتر و جامع، ساختار و تنظیم و قالب رسانهای بدیع و غیرتکراری و جذاب در تولید و انتشار رضوی متناسب با مخاطبان و رسانهها و توجه به سوژههای خارج صحن مطهر و مشهد مقدس از جمله معیارهای مهم و دارای امتیاز بالا و مشترک ارزیابی آثار دریافتی بود.
دبیر علمی چهارمین جشنواره رسانهای بین المللی امام رضا (ع) همچنین رشد کمی و کیفی آثار رسیده به جشنواره را خوب و درخور قدردانی دانست و افزود: اگرچه میزان آثار دریافتی از ۲۵۰۰ اثر به ۴۳۰۰ اثر در جشنواره چهارم افزایش یافت و کیفیت آثار در بخشهای مختلف هم خوب اریابی میشود اما این میزان رشد کمی و کیفی با توجه به عظمت حضرت رضا (ع)، مضامین عالی، تنوع و کثرت سوژهها و نیاز بیشتر جهانیان به سیره رضوی در دوره پرچالش امروزی، ناکافی است.
دکتر نصراللهی مهمترین تهدیدات نرم افزاری را مربوط به حوزههای اعتقادی و فرهنگی دانست و افزود: جشنواره رسانهای امام رضا (ع) با استفاده از ظرفیتهای گسترده آموزههای ناب اخلاقی، انسانی و مدیریتی امام رضا (ع) و برخورداری از کنشگران رسانهای عاشق سیره رضوی گام مهمی برای مقابله با این تهدیدات برداشته است.
دبیرعلمی چهارمین جشنواره رسانهای بین المللی امام رضا (ع) گفت: جشنواره رسانهای امام رضا (ع) طلوع مبارکی برای شناخت، تبادل تجربه و توانمندسازی کنشگران رسانهای دینی است و نباید به آن نگاه رویدادی و مقطعی کرد.
وی تاکید کرد: استفاده مستمر و گسترده از ظرفیت داوران نخبه این جشنواره برای آموزش علاقمندان و تولید آثار حرفهای در زمینه سیره رضوی و مشارکت دادن همه عاشقان امام رضا (ع) از جمله معاونتهای مطبوعاتی، سینمایی شورای عالی فضای مجازی، رسانه ها، ادیان، قومیتها و ملیتها در تولید آثار و برگزاری جشنواره از جمله راههای مهم و اجرایی برگزاری بهتر جشنواره و افزایش ارتقای کمی و کیفی تولیدات رضوی است.
انتهای پیام/