جعفر شربیانی در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم در ری، در خصوص طرح ساماندهی میدان شهرری و مشکلات ترافیکی آن با اشاره به اینکه اجرای این پروژه از سال 1401 آغاز شده است، اظهار داشت: در ابتدا سازمان زیباسازی شهرداری تهران مسئولیت آمادهسازی طرح را بر عهده گرفت؛ اما در جریان اجرا، تغییراتی در وضعیت ترافیکی میدان ایجاد شد که موجب اعتراضات برخی شهروندان و کسبه شد.
وی افزود: به دلیل گلایههای مردمی از همان ابتدا تأکید کردیم که پیوستهای فرهنگی و اجتماعی این طرح تکمیل شود و مشاورههای تخصصی ترافیکی تقویت شود.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: با وجود جلسات متعدد با مشاورین و معاونین شهرداری، اجرای طرح با مشکلاتی مواجه شد و در نهایت با زحمات شهرداری منطقه 20 به بهرهبرداری رسید؛ اما پس از افتتاح، اعتراضاتی از سوی کاسبان مطرح شد، چرا که بسته شدن معبر، رفتوآمد را محدود کرده بود.
شربیانی تصریح کرد: اگرچه تجربه شهرهای زائرپذیر نشان داده که ایجاد پیادهراه میتواند به رونق کسبوکار کمک کند، اما در این منطقه مشکلاتی به وجود آمد که باعث شد بار ترافیکی به خیابانهای کمعرضی مانند شهید محبتی منتقل شود. پس از بررسیهای مجدد و برگزاری جلسات با کمیسیون حملونقل و عمران، تصمیم بر آن شد که این موضوع به یک شرکت مشاور سپرده شود. در نهایت پیشنهاد شد که معبر خیابان 24 متری شهید بیات هرچند با عرض کمتر از قبل به میدان شهرری بازگشایی شود.
وی تأکید کرد: دستور اجرای این اقدام توسط شهردار تهران صادر شده است و توصیه ما نیز به شهردار منطقه 20 این است که ضمن رعایت حقوق بیتالمال و در نظر گرفتن هزینههای صرف شده، مطالعات ترافیکی را مدنظر قرار دهد. معتقدیم که هر پروژهای که موجب نارضایتی مردم شود، مردود است و در این زمینه باید نظر مردم را مورد توجه قرار داد.
شربیانی همچنین به موضوع طرح رینگ زیرزمینی دور حرم حضرت عبدالعظیم اشاره کرد و گفت: این یک پروژه عظیم است که در حال حاضر امکان اجرای آن وجود ندارد. اکنون در سال آخر دوره ششم شورای شهر هستیم و چنین بودجهای در برنامه سال 1404 پیشبینی نشده است. البته مطالعات این طرح انجام شده و در صورت فراهم شدن شرایط، میتواند در دورههای بعدی اجرا شود.
شربیانی ابراز داشت: طرح توسعه 230 هکتاری پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم که در سال 1401 در کمیسیون ماده 5 مصوب شد، نیازمند تأمین زیرساختهای لازم مانند پارکینگهای کافی در جنوب و شرق حرم و تکمیل مترو است.
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: تصور میشد که پروژه میدان شهری فاز صفر طرح رینگ اطراف حرم باشد، اما با مشکلاتی همراه شد که باید برطرف شود. در این پروژه میدان شهرری حدود 100 میلیارد تومان هزینه شده است و ضروری است که در خصوص سرنوشت این هزینهها شفافسازی صورت گیرد.
انتهای پیام/