حمید ربیعی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: 78 درصد از زیرسازی راه آهن استان انجام شده و ایستگاههای آن نیز تا 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی افزود: مجموعا پیشرفت فیزیکی این خط آهن در چهارمحال و بختیاری 54 درصد بوده و مدتی به علت کمبود اعتبارات نیمهفعال بود که با 400 میلیون از اعتبارات اوراق قرضه فعال شد.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه قرار است 500 میلیون از محل اعتبارات اجازه مقام معظم رهبری نیز به این طرح اختصاص مییابد، عنوان داشت: پیگیر اختصاص500 میلیون تومان اعتبار نیز از محل مسئولیت اجتماعی سازمان صمت استان به این طرح هستیم.
ربیعی خاطرنشان کرد: اگر حدود 4 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن استان تامین شود تا پایان سال 1404 این طرح به پایان میرسد.
به گزارش تسنیم، پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری که با نام راهآهن مبارکه - سفید دشت - شهرکرد شناخته میشود، به طول 92 کیلومتر در حال احداث و اجرا است. این پروژه در 4 قطعه احداث میشود.
این پروژه به دلیل کوهستانی بودن استان چهارمحال و بختیاری دارای 15 دستگاه تونل به طول 5.3 کیلومتر و 11 دهانه پل به طول 2.5 کیلومتر است که در حال احداث هستند.
گفتنی است پروژه راهآهن استان چهارمحال و بختیاری از سال 1390 آغاز شده است و اکنون پس از 13 سال هنوز پیشرفتکلی 54 درصدی دارد.جابجایی مسافر و بار از اهداف راه آهن مبارکه - سفید دشت - شهرکرد است.
انتهای پیام/7540/.