به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سید حمیدرضا شیخالاسلام عصر امروز در آیین معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان اردبیل، اظهار داشت: بیش از 20 سال در مدرسه و در بطن نظام تعلیم و تربیت بوده و 9 سالی نیز در سمت مدیرکلی آموزش و پرورش قم انجام وظیفه کردم و به معنای حقیقی با کاستیها و نقاط قوت آموزش و پرورش آشنا هستم.
وی تصریح کرد: در این حوزه باید نگاه جامع و عمیقی را متناسب با نیاز نسل جدید در نظر گرفته و برنامهریزیها را به شکل درست انجام دهیم تا فراگیران بتوانند متناسب با شرایط جامعه با ارزشها و مبانی معرفتی آشنایی پیدا کنند.
معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودکان، گفت: باید مدرسه محیط انتقال آموزهها و ارزشها به نسل آینده باشد که نمونه آن احترام به پدر و مادر، انجام تعهدات و حفظ ارزشها و پایبندی به اصول انسانی است که ضرورت دارد در این بعد معلمان تلاش جدی انجام دهند تا نسل آینده با این مبانی آشنایی پیدا کنند.
شیخالاسلام افزود: آموزش در حقیقت انتقال دادهها به دیگران است و در این فرآیند آموزشی باید به نحوی عمل کنیم تا متناسب با شرایط جامعه انتقال مفاهیم انجام شده و یک مدیریت درست و منطقی را در این بخش شاهد باشیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث نیروی انسانی در عرصه جهانی و بینالمللی شاخص اصلی تولید سرمایه اجتماعی است و باید با اعتماد و اطمینان در این حوزه ورود پیدا کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش ضرورت توجه به طرح عدالت فضای آموزشی را با تاکید رئیس جمهور یادآور شد و اضافه کرد: کمبود فضاهای آموزشی در استان اردبیل از این طریق قابل حل است و امیدواریم در سریعترین زمان با احداث واحدهای آموزشی با کیفیت با همراهی خیران، اعتبارات دولتی و مشارکت آحاد مردم بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.
شیخالاسلام بیان کرد: به هیچ وجه کمبود سرانه فضای آموزشی قابل قبول نیست و این استان میتواند در احداث سه هزار کلاس درس و بهرهگیری از ظرفیت شهرداریها در تأمین زمین برای احداث واحدهای آموزشی خیرساز ورود بهتری را داشته باشد.
وی در ادامه یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش نسبت به حل دغدغههای فرهنگیان و جبران کسری نیرو با حساسیت موضوع را به پیش میبرد و مصمم بوده تا مشکلات و نارساییهای معیشتی و رفاهی معلمان برطرف شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودکان تصریح کرد: در کنار پایین بودن معدل کتبی دانشآموزان در پایه دوازدهم و حل این مشکلات در یک فرآیند 12 ساله سعی بر این است تا چالشهای اساسی در نظام آموزش و پرورش به ویژه مقاطع ابتدایی و دوره اول متوسطه رفع شود تا دانشآموزی که وارد پایه دهم، یازدهم و دوازدهم میشود به راحتی بتواند تحصیل خود را با کیفیت مناسب انجام دهد.
شیخالاسلام چالش اساسی را آسیبهای اجتماعی و تنوع آن در بین دانشآموزان اعلام کرد و گفت: آموزش و پرورش تنهایی قادر به حل این چالشها نیست و امیدواریم همه پای کار بیایند تا در یک فضای همدلی بتوان کار را به پیش برد.
وی از تدوین کتابهای جدید آموزشی بر اساس برنامههای درسی خبر داد و افزود: قطعا در این زمینه کیفیت نظام تعلیم و تربیت و کاستن از محتواها و برجستهسازی بسیاری از موضوعات و مهارتها مورد توجه و دقت نظر خواهد بود.
انتهای پیام/131/