کمک بازارهای میوه و تره‌بار تهران به معیشت پایتخت‌نشینان

۶ ساعت پیش ۱

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بازارهای میوه و تره‌بار تهران یکی از مهم‌ترین مراکز تأمین محصولات کشاورزی و دامی تازه برای شهروندان هستند.
این بازارها تحت مدیریت سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران فعالیت می‌کنند و هدف آن‌ها عرضه مستقیم و با قیمت مناسب‌تر نسبت به فروشگاه‌های سطح شهر است.

آمارها نشان می‌دهد این بازارها در طول سالهای اخیر به‌روی کنترل قیمت و حذف واسطه‌ها، افزایش دسترسی عمومی، بهبود سلامت عمومی، مدیریت پسماند و بهداشت شهری و توزیع عادلانه‌تر محصولات تأثیر مثبتی داشته‌اند.

تفاوت بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری با دیگر مراکز فروش

بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری، گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و بهداشتی برای شهروندان هستند در حالی که سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها معمولاً قیمت بالاتری دارند و میادین عمده‌فروشی برای خریدهای کلان مناسب‌ترند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد مراکز عرضه میوه و تره‌بار شهرداری تهران تا حدودی توانسته است از پس حذف واسطه‌ها به‌نفع معیشت مردم بربیاید و با اختلاف قیمتی محصولات اساسی و مصرفی خانوار را در اختیار شهروندان قرار دهند، در دسترس و دایمی بودن زنجیره این عرضه محصولات یک اطمینان خاطر برای شهروندان تهرانی محسوب می‌شود.

با توجه به تأثیری که این بازارها در اقتصاد خانواده ایجاد می‌کند در دوره ششم مدیریت شهری، شهرداری تهران با هدف ارزان‌تر کردن زندگی در کلان‌شهر تهران به فکر توسعه این بازارها افتاد.

در طول 3 سال 50 بازار میوه و تره‌بار جدید تأسیس شد

عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران دراین‌باره گفته است: در سه سال اخیر، شهرداری تهران تقریباً 50 بازار جدید تأسیس کرده است،
این در حالی‌است که از سال 1358 تا 1400 تنها 261 بازار و میدان میوه و تره‌بار در تهران ایجاد شده بود که این موضوع نشان‌دهنده افزایش چشمگیر سرعت احداث بازارها در دوره مدیریت ششم شهری است.

این روند همچنان ادامه دارد و امروز 10 بازار جدید میوه و تره‌بار احداث‌شده به این آمار افزوده شد.

به‌گفته مهدی بختیاری‌زاده؛ مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار با افتتاح این 10 بازار جدید میوه و تره‌بار که همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی اتفاق افتاد، سطح خدمات‌دهی سازمان مدیریت میادین حدود 12 هزار مترمربع افزایش خواهد یافت.

افزون بر این طی سه سال گذشته، 150 بازار نوسازی، تعمیر و بهسازی شده‌اند تا کیفیت خدمات به شهروندان بهتر شود.

100 محله در انتظار افتتاح بازار میوه و تره‌بار

با وجود این روند رو به رشد در پایتخت تهران هنوز 100 محله در این شهر فاقد بازار هستند و شهرداری تهران در صدد است برای ساخت بازارهای جدید در محله‌های فاقد عرضه مستقیم محصولات کشاورزی اقدام کند تا یک گام دیگر به شعار ارزان‌سازی شهر برای شهروندان نزدیک شود.

انتهای پیام/+

مشاهده این خبر در منبع اصلی
-->